L’Associació per a la Promoció del Transport Públic, la PTP, qualifica com de poc afortunada la darrera campanya publicitària de Caprabo. La campanya té una versió televisiva i una altra per la premsa escrita. En aquesta darrera versió, per exemple en l’anunci publicat a tota plana a La Vanguardia el passat dissabte, 11 de novembre, amb un format que recorda el de la secció de Societat, en grans titulars, Caprabo anuncia textualment: “Es redueix el nombre d’usuaris del transport públic a Castellar del Vallès, Valladolid, Esparraguera, Barcelona, Juneda, Viladecans, Mollet del Vallès i Palma de Mallorca”.

A continuació explica que Caprabo regala cada dia un Smart, un fantàstic cotxe, etc. També publica la llista dels guanyadors d’aquest cotxe que corresponen a les poblacions esmentades en el macrotitular. El missatge és clar: anar en cotxe és fantàstic i anar en transport és per la gent de segona categoria. Ni tan sols les empreses automobilistes mai no s’havien atrevit a plantejar la qüestió en aquests termes.

La PTP creu que es tracta d’una publicitat totalment inacceptable ja que menysté el transport públic. Avui a la societat hi ha un gran consens en què és prioritari protegir i potenciar el transport públic. És més, les gran cadenes de distribució d’alimentació haurien de ser les primeres interessades en què els seus clients arribessin prioritàriament als centres comercials a peu i en transport públic, com a forma d’estalviar despeses en costosos aparcaments i agilitar els accessos, tot evitant embussos. Caprabo, amb la seva campanya equivocada, sembla iniciar un desmarcament d’aquest gran consens social en favor del transport públic.

L’Associació per a la Promoció del Transport Públic -PTP– ha demanat als responsables de Caprabo la reconsideració d’aquesta campanya publicitària i la seva retirada.

Es prega enviar missatges demanant la retirada a l’adreça electrònica caprabo@caprabo.es